Trek in alles maar dan ook echt alles!

Daar waar week 1 op voedingsgebied voor de wind ging was week twee wel even anders….

Doordat we ons lichaam dingen gaan verbieden schreeuwt het er des te harder om! Verslavende monsters zijn wij als vrouwen dan, en ik denk stiekem mannen ook wel.

En daarnaast kwam bij mij mijn maandelijkse cyclus om de hoek kijken. Nu is dat al een behoorlijk hormonen verhaal, en vind mijn lichaam dat altijd al erg intensief, nu knalde hij er dubbel en dwars in. Dat hield in dat mijn stress level behoorlijk hoog was, met als gevolg de nodige extra medicatie om nog enigszins te functioneren. Door de spanning en stress viel het fietsen dan ook een stuk zwaarder wat uiteraard logisch gevolg is….

Welk programma je ook volgt bij I Care, alles gaat in goed overleg. Zoals Anika omschreven heeft is zij gestart met de Detox. Na overleg met Karin hebben wij samen besloten dat ik me gewoon houdt aan mijn eigen voedingspatroon, met daarin verweven de shakes. Op de 1 of andere manier had ik daar altijd iets op tegen. Maar door een goede uitleg van Karin met daarbij een duidelijke productomschrijving, heeft zij mij er toch van weten te overtuigen dat het de juiste aanvulling is. Helaas zit er in de producten van Avi-Slank melkeiwit waardoor ik deze niet kon nemen, in verband met mijn lactose allergie. Samen met Karin ben ik opzoek gegaan naar een alternatief en uiteraard gevonden! Door de hoge inname van eiwitten, vitamine en mineralen zijn de shakes een goede vervanging/toevoeging voor de dag. Normaliter is Karin haar advies de ochtend te starten met een shake, om 12 uur een shake en s’avonds een maaltijd van eiwitten en vet. Zoals je leest komen hier geen koolhydraten in voor en dat klopt. En nu hoor ik je denken oh mijn god dat overleef ik nooit, maar geloof mij het is prima te doen!

Mits je hormonen een beetje in balans blijven ;-).

Bovenstaande is Karin haar advies, maar zoals eerder al omschreven gaat alles in overleg, en wordt er per klant gekeken wat het juiste behandelplan is. Doordat ik zelf al jaren bezig ben met mijn gezondheid, weet ik wat wel en niet helpt en waar ik baat bij heb. Zo ben ik ongeveer een jaar geleden gestart met intermittent fasting, dit op advies van Chris Kwakman van Ckracht . De hoofdreden hiervoor voor mij is, dat je met intermittent fasting je inname van voeding beperkt in een paar uur in plaats van dat je de gehele dag/avond eet. Dit geeft voor mij heel veel rust in mijn buik/darmen. Ik begin mijn dag met eten om 12 uur en mijn laatste maaltijd is om 18:00 uur, en weer hoor ik je denken jeetje, dat is toch niet te doen? Maar wederom neem van mij aan, het is echt prima te doen! Het is net hoe je mindset is en of jezelf die knop om kan zetten in je hoofd. In dit vaste voedingspatroon van mij, pas ik de adviezen van Karin toe. Daarom start ik om 12 uur mijn dag met een salade of een goed gevulde soep met groente, en rond 15:00 uur een shake of een stuk fruit (dit mag een groene appel, sinaasappel of 2 mandarijnen zijn en 1 keer in de week een kiwi), om vervolgens om 18:00 uur gewoon mee met de pot te eten. Ik laat dan natuurlijk wel de aardappels, pasta of brood staan. (Hierbij moet ik meegeven dat wij door mijn lactose- en gluten intolerantie al jaren niet meer uit pakjes en zakjes eten).

Oke, ik geef eerlijk toe deze week was zwaar! Ik heb echt trek in alles gehad van een mars (die ik echt al 8 jaar niet gehad heb) tot aan een heerlijk patatje mayo! Gelukkig had ik Anika naast me en hebben we samen heerlijk om ons eigen gedrag kunnen lachen, want die had het net zo erg!

Ondanks het hoge stress gehalte in mijn lichaam, door de menstruatie en hierdoor de verhoging van medicatie, is mijn inzet niet onbetwist gebleven. Met het weegmoment gaf de weegschaal na weer 1 week, toch een vermindering van 1,5 kilogram aan. Het mooie is dat ik het zelf ook begin te voelen, mijn lichaam begint zacht te worden ik merk dat het doel begint te werken. De afvalstoffen beginnen mijn lichaam te verlaten heerlijk op naar week 3 want doorzetten doen we zeker!





Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *