Lantaarnpaal kapot? Maak melding met Fixi app

Het wordt weer eerder donker ’s avonds en ’s ochtends wordt het later licht. Dat betekent dat de lantaarnpalen eerder aan en later uit gaan. Het betekent ook dat het u waarschijnlijk eerder opvalt als een lantaarnpaal (of meerdere) kapot is. Ziet u een stukke lantaarnpaal, meld het dan bij de gemeente? Dat kan via Fixi, een app waarmee u schade en overlast door kunt geven aan de gemeente.

Vaak dezelfde dag opgelost
Elke week komt een monteur de kapotte lantaarnpalen repareren. In principe moet de lantaarnpaal het dus binnen een week weer doen. Zijn het meerdere lantaarnpalen in een straat die het niet doen, dan gaat het vaak om een kabelbreuk. Netwerkbeheerder Liander is dan verantwoordelijk voor de reparatie. In sommige gevallen zijn de storingen dezelfde dag opgelost, maar bij lastige storingen kan het ook (veel) langer duren. De gemeente vraagt om uw begrip hiervoor.

De Fixi app kunt u downloaden in de Appstore en Google Playstore. De melding kunt u ook via de website maken.

Vul de volgende gegevens in bij een kapotte lantaarnpaal
Voor een goede afhandeling van uw melding over een kapotte lantaarnpaal zijn diverse gegevens nodig. Dit zijn:

  • plaats
  • straat (eventueel ook het huisnummer waarbij de lantaarnpaal staat)
  • nummer op de lantaarnpaal
  • omschrijving van de storing (lamp is uit, knippert, is beschadigd et cetera)
  • uw eigen gegevens voor als wij vragen hebben

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *